Sunday, August 16, 2009

::Modul PPKP::


Salam ukhuwah... Hari ini saya terlibat dengan program Modul PPKP Diploma anjuran Unit Latihan UiTM. Seperti Biasa saya menjadi fasilitator bagi kumpulan Account & TEKA. Modul ini mempunyai Dua fasa. Fasa 1 adalah Pengurusan Diri dan Pembangunan Sikap. saya bersiap lebih kurang 8.00am dan program berakhir 5.30pm. saya enjoy dengan aktiviti ini. Bukan sahaja dapat berkongsi Maklumat bahkan dapat berkongsi dengan adik-adik tentang leadership skills yang saya apply ketika menuntut ketika di UiTM Merbok dan UiTM Puncak Perdana. Pelbagai game saya adakan antaranya game Penceritaan, Siapakah aku , Si buta dan macam-macam lagi. saya guna segala pengalaman tentang leadership skills berkongsi dengan adik-adik yang kebanyakan baru semester 1.

Fasa 2 melibatkan konsep mesra ilmu, Insan dan Alam. Lebih kepada menghayati falsafah kewujudan UiTM dan tanda kesyukuran kepada UiTM amnya. saya harap lagi ramai pelapis terutamanya dari Fakulti IS mempunyai bakat- bakat yang perlu kita cungkil untuk menjadi fasilitator hebat pada masa hadapan. saya lebih bangga sekiranya ia muncul dari Fakulti saya mempunyai bakat yang boleh diketengahkan kepada dunia fasilitator dan kaunseling..

1 comment:

  1. Teruskan mencari bakat-bakat yg masih belum dikorek. kadang-kadang, bakat ni ada yg kena paksa dulu, baru dia keluar. Hmmmm...

    ReplyDelete