Thursday, November 5, 2009

.::Suatu Hari Nanti::.

Hal terpenting bagi seseorang di dunia ini adalah memiliki iman yang benar, akhlak yang terpuji, akal yang lurus, tubuh yang sihat dan rezeki yang berkat. selain semua itu adalah beramal dan mengisi waktu dengan kesibukan yang bermaafaat.


Salam bt semua sahabatku yg mengenali diri ku ini... saya semakin ke penghujung semester dan menamatkan semester pertama dengan jayanya.. dengan semua bantuan sahabat-sahabatku dan my beloved lecturer.. semua Final Project dapat dihasilkan dengan jayanya. Bila difikirkan semula.. Pelbagai kerja dibuat didalam satu masa. Tumpuan diberi kepada Company yg baru setahun jagung tetapi permintaan melebihi planning asal sebenarnya. Rakan-rakan kongsi banyak membantu dan faham keadaan sebenar syarikat yang memerlukan banyak pengorbanan wang ringgit serta masa...



26hb sempat berkonvo Ijazah Sarjana Muda di Dewan Sri Budiman. Thanks for all my friends yang menghadiahkan bunga serta teddy bear.. haha.. Kepada Abah dan Arwah Mak terima kasih memberikan support to me... I Love you..

27hb adalah hari Program Waja Diri SMK Kinrara form 3 yang baru lps PMR merelease kan tension dari exam. Saya selaku ketua Fasilitator Menghiburkan Peserta dengan Game dan Modul yang sempat dibuat even masa sangat singkat dari pagi sehingga Petang. Dengan aktiviti dimulakan dengan Memanaskan badan. Saya praktik apa yang tahu dengan Pocong dan Sekupang dua Kupang aktiviti senaman. Then pembahagian group dimulakan dengan memberikan sekeping kertas setiap seorang yang mengandungi jenis-jenis haiwan. Mereka terpaksa bunyikan haiwan yang mereka dapat untuk membentuk kumpulan. Kelakar pun ada tengok gelagat mereka dengan mimik muka dan gaya yang tidak sepatutnya ditonjolkan. haha.. Then Aktiviti Jungle Treaking.. Malang nya saya sempat ikut separuh sebab nya salah seorang peserta sudah tidak mampu nak ikut serta. terpaksa lah teman budak ini yang dipanggil Nurul Iman. Obstacle Course yang paling tidak tahan melihat budak-budak yang takut dengan lumpur.. Terpaksa lah dengan arahan saya. 'TERJUN CEPAT' .. haha... Petang nya aktiviti air seperti water confident danMeniti Titi.. Diakhiri Program mendengar segala luahan hati peserta yang rata-rata tidak puas dalam masa sehari. Jika diizikan hendak diadakan selama 3 hari 2 malam.. penat seh..





Pada Tengah Malam saya sekeluarga even badan penat dari ptg td program bersama SMK Kinrara diteruskan ke Mersing, Johor bagi mengunjungi pusara Mak.. Kalaulah Mak ada ketika time Konvo ku.. Tentu Meriah kan..  Beliaulah banyak memberikan semangat dan dengar masalah saya ketika saya dalam masalah pelajaran mahupun Non Academic. Allah lebih saygkan beliau.. Saya Redha.. Menyelesaikan masalah Mak di mersing serta saya mempunyai impian untuk ada rumah disini berdekatan dengan mak.. Itulah Long Term saya ketika Ini..

NA Master Resources company ku yg semakin menunjukan perkembangan positif. Syukur permintaan sangat menggalakan. Dari Department Catering Serta Printing dan Designing. Training Department masih menunggu Jawapan. Meeting Board diadakan selama hampir 3 jam membincangkan masa depan company.. Sahabat-sahabatku meluahkan perasaan serta merencana pentadbiran jalan secara sistematik.

BBQ APB bertempat ABP faculty diadakan gathering sempena menghargai Committe Malam Seribu Bintang. Chef diimport khas dari Adik Sahabatku bukan calang-calang dibuatnya.. haha.. Even Kayu Arang lambat membakar diri akibat cuaca tidak menentu tidak boleh dijadikan alasan. Customer is Always Right.
apa-apa leh melayari blog Company http://masterpatner.blogspot.com. Sesiapa Yang Ingin Perkhidmatan Kami. Boleh Terus email kan kepada kami na.master.resources@gmail.com.

Next Plan is to set up Pertubuhan Belia dan Post Graduate Society Bwh Phd Dan Master.. Ini Next Plan nya.. 2 bulan ini saya akan prepare proposal Untuk Jabatan Belia dan sukan serta Fakulti bagi membolehkan kertas Kerja ini diterima... Ini lah nilai-nilai murni yang saya sumbangkan untuk masyarakat. Bukan sahaja untuk kita tetapi semua masyarakt mendapat manfaat bersama... Especially peserta dari sekolah-sekolah pendalaman...

Semoga apa yang kita harapkan mengikut perancangan yang kita laksanankan bersama  dan Allah yang menentukan segalanya..

No comments:

Post a Comment