Wednesday, September 30, 2009

::Nur Fazlien Al Ain::

Kehilangan nya terasa sungguh di hati ini. Tidak pernah ku rasa sebelum ini. saya benar-benar terasa di sudut hati ini. adakah pemergianya akan membuatkan rindu ku semakin menebal di hati ini. segala suka dan duka dikongsi bersama-sama si dia. Segala pahit manis ketika bersama si dia sungguh tidak dapat ku lupakan. Adakah ini dinamakan rindu. Rindu yang kurasa. segala janji dan ikrar ketika bersama tidak pernah kulupa sepanjang perkenalan kami. Ku rasakan ini dinamakan 'cinta'. Cinta manis ketika bersama tetapi racun ketika berjauhan. Setiap kata-kata nya sentiasa tersemat dihati ini. bagaimana si dia boleh bersama dengan ku walau ku sibuk menguruskan kerja-kerja persatuan. kerja-kerja company. Asignment ku yang sentiasa bertambah. Si dia setia bersama ku tetapi takdir penentu segalanya. perpisahan kami ku redha.

Kadang-kala wajah yang terbayang-bayang di setiap sudut walaupun tika ku hampir melelapkan mata. tika mendengar lagu bertajuk 'karena ku sayang kamu'... teringat akan dia.. Kenapa hubungan berakhir begini. Saya teringat lagu kegemaranya. Lagu yang setiap kali diputarkan di Ladtop miliknya. Karena ku sayang kamu dinyanyikan oleh dygta. Cuba kita hayati bait-bait lagu ini:

Karena ku sayang kamu


Seandainya, kau ada disini denganku,mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu, yang selalu menemaniku,hiasi malam sepiku
Ku ingin bersama dirimu
Ku tak akan pernah, berpaling darimu
Walau kini kau jauh dariku‘kan s’lalu ku nanti
karena, ku sayang kamu
Hati ini, selalu memanggil namamu, dengarlah melatiku
Ku berjanji, hanyalah untukmu cintaku
takkan pernah ada yang lain
Adakah rindu dihatimu
seperti rindu yang ku rasa
Sanggupkah ku terus terlena
tanpamu di sisiku
ku ‘kan s’lalu menantimu

kan s’lalu ku nanti, karena, ku sayang KAMU....









saya benar dan faham apakah maksud cinta sebenarnya. Pernah terbaca sebuah buku bertajuk 'cinta hakiki' hasil nukilan Dr Sahab dari Indonesia menyatakan tentang CINTA..



  • Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah CINTA


  • CINTA dapat mengubah pahit menjadi manis, debu menjadi emas, keruh menjadi hening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat. Inilah dinamalan CINTA


  • CINTA bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi CINTA adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya. Memang betul ini dinamakan CINTA.
Saya terasa benar sunyi tanpa dia. Cinta hakiki adalah cinta yang sempurna antara kita dan si dia...

jika ia sebuah cinta
ia tidak mendengar…
namun sentiasa bergetar….
jika ia sebuah cinta
ia tidak buta
namun sentiasa melihat dan merasa..
jika ia sebuah cinta
ia tidak menyeksa
namun sentiasa menguji
jika ia sebuah cinta
ia tidak memaksa
namun sentiasa berusaha…
jika ia sebuah cinta
ia tidak cantik
namun sentiasa menarik…
jika ia sebuah cinta
ia tidak datang dengan kata-kata
namun sentiasa menghampiri dengan hati…
jika ia sebuah cinta
ia tidak terucap dengan kata
namun sentiasa hadir dengan sinar mata..
jika ia sebuah cinta
ia tidak hanya berjanji..
namun sentiasa cuba memenangi..
jika ia sebuah cinta
ia mungkin tidak suci..
namun sentiasa harmoni…
jika ia sebuah cinta
ia tidak hadir kerana permintaan
namun hadir kerana ketentuan…
jika ia sebuah cinta
ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan…
namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan…
semuanya.. jika ianya sebuah cinta………

Yerlah.. siapalah boleh tahan dengan saya.. kami jauh.. kedudukan masing-masing jauh. then.. saya jarang balik even cuti semester kerana dipenuhi program-program UiTM. Membuatkan hubungan kami semakin hari semakin jauh dan terasing. Siapa boleh tahan hidup bersamaku. ku sedar ini lah akibatnya bagi diriku yang terlalu obses dengan kerja.. mana boleh tahan si dia. time dia cuti.. saya ada kerja.. boleh dikira hanya satu tahun dalam seminggu sahaja dapat balik rumah. paling lama 2 minggu. itupun urusan kerja di Alor Setar. Jika dapat lama pun.. ku banyak menghabiskan masa bersama kerja-kerja company ku.

Sekarang... masa untuk saya menyibukan diri lagi bagi melupakan segala-galanya tentang dia. tentang suka dan duka bersama si dia. si dia banyak mengajar saya bagaimana menyayangi seseorang. biarlah dia pergi mencari yang lebih baik. seseorang yang dapat menemankan hati dia... sesorang yang dapat mengembirakan hati dia.. Saya doakan dia mendapat lebih sesuai dan lebih baik daripada saya ini. Insan yang sentiasa merindui si dia..

4 comments:

  1. cinta akan hadir dengan sendirinya pada masa yang sepatutntya..jangan pernah berhenti berusaha untuk memiliki yang terbaik,andai ada jodoh xkan kemana.. ;)

    ReplyDelete
  2. dan kita tidak memerlukan sebab untuk menyayangi seseorang itu...

    =)

    ReplyDelete
  3. erm...be strong abg Noor Akmal Kamarolzaman.

    ReplyDelete