Saturday, March 27, 2010

::Pengorbanan ku di hujung minggu::

Salam kepada semua sahabat-sahabat ku. moga-moga anda sihat walafiat disamping orang yang tercinta.. Kesibukan membataskan segala-galanya untuk mecoret sepanjang aktiviti ku untuk sahabat-sahabat di luar sana. bukan apa.. pelbagai program dituntut untuk memajukan anak bangsa kita dan negara kita..

Baru-baru ini ku dijemput memberi ceramah kepada para pelajar seramai 150 orang yang kebanyakan nya terdiri dari form 1 hingga 4 yang akan menghadapi peperiksaan penting.. bertempat di SMK Bukit Rambai, Melaka. Saya bertolak pada malamnya. ini untuk pihak penganjur tidak tertunggu-tunggu kehadiran saya apabila sesat nnt. saya pun tidak familiar jalan-jalan di melaka. So Ku mengambil keputusan untuk berangkat pada malam hari lebih kurang 12.30 tgh malam. sampai di R&R Air Keroh sempat melabuhkan mata sebentar sebelum memulakan perjalanan selepas subuh.

Ceramah bermula pada pukul 9.00 pagi sehingga 11.00 pagi.. pelbagai input dan pengalaman ku di kongsi bersama-sama adik-adikku.. even penat badan terasa tetapi untuk memajukan anak bangsa kita.. saya melupakan segala kepenatan yang ada dalam diri ini..



Setelah pihak penganjur menunjukkan masa sudah tamat. baru sedar ceramah saya melebihi masa. begitu seronok berkongsi pengetahuan bersama-sama adik-adik especially yang akan menghadapi peperiksaan yang penting. setelah selesai sahaja penyampaian cenderahati terus saya bergegas balik ke kampus puncak perdana. Ini kerana saya bertugas sebagai protokol pada program hi-tea. Peluang ini digunakan sebaik mungkin untuk beramah mesra dengan para alumni yang telah berjaya di dalam pelbagai sektor swasta mahupun kerajaan. Saya sampai tepat pada pukul 1.45 tgh hari dn terus ke bilik briefing untuk explain kepada petugas-petugas dibawah saya untuk tugas masing-masing.. tepat pada pukul 2.30 petang.. Penolong Naib Canselor Puncak Alam/ Puncak Perdana sampai untuk merasmikan program karnival@puncak. saya mengiringi Prof Azni, Dekan FPM serta dif-dif kehormat ke pentas utama..


Tugas ku tamat tepat pada pukul 6.00 petang. tetapi pada masa itu juga ada customer ingin berjumpa dengan saya bagi membincangkan tentang printing bunting. Customer yang datang dari HUKM.. ini membuatkan saya melupakan kepenatan untuk berurusan dengan mereka.. segala tempahan akan dilakukan minggu depan..

p/s Terima kasih kepada Kereta Satria ku kerana tidak meragam.. hehe..

1 comment:

  1. Salam..Teruskan niat murni abg..Semoga Allah mmberkati hdup abg..Ecah nk jd mcm abg...

    ReplyDelete