Wednesday, April 21, 2010

::Keseronokan::

Ingat lah, sesiapa yang membuat sesuatu perkara hanya dengan perasaan 'biasa' saja, hasilnya adalah 'biasa' saja, sesiapa yang membuat sesuatu perkara dengan ceria, hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa. Buatlah sesuatu dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang akan menggembirakan orang di sekeliling kita. Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah...

Memang benar ayat-ayat ini menghuraikan bagaimana jika seseorang ingin melakukan sesuatu hanya dengan tahap biasa maka hasilnya ada lah biasa.. tetapi jika kita melakukan sesuatu perkara luar biasa maka hasilnya sangat mengangumkan..

Baru-baru ini.. saya dijemput oleh Menjana Diri Resources untuk membantu dalam program Summer Camp " Kami Pelajar Super" dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan Kesatuan Pekerja.. Pada Program kali ini saya menjadi ketua Fasilitator bagi melicinkan gerak kerja. Program yang berlangsung selama 3 Hari 2 Malam ini banyak memberi pengalaman dan pengetahuan kepada para peserta yang rata-ratanya adalah terdiri daripada Tingkatan 5. Saya banyak berkongsi pengalaman dengan Para Peserta. Pada Program kali ini saya banyak handle aktiviti riadah bersama Syamil Bunyamin. 










Pada kemuncak nya saya sempat berlakon di dalam recall panas.. Ini bertujuan untuk menyedarkan para peserta dengan attitude dan habit mereka sepanjang program ini berlangsung. Anak bangsa kita perlu diubah untuk kita lebih berdaya saing dengan bangsa-bangsa lain.. jangan hanya gah ditempat sendiri.. Tapi riuh di kawasan sendiri.. Dalam program ini juga saya belajar bagaimana mengukur tahap IQ dan EQ para peserta.. insyaALLAH lps ni bg program saya akan praktiskan.


Before saya bertolak ke Lembah Azween Resort di hulu langat kerana program.. pada paginya saya sempat menghadiri mesyuarat Alumni UiTM berkaitan business di Menara AM Bank. Mesyuarat kali ini bertujuan mendedahkan para Alumni ttg Francisee Franchising.. A Lot of knowledge I gain from this meeting.. Hopefully akan ada meeting lagi seumpamaan ini di hari mendatang. 

No comments:

Post a Comment