Tuesday, June 15, 2010

::Aktiviti ku di Musim Cuti Sekolah::

Salam sejahtera buat teman-temanku di luar sana.. entry kali byk dicoretkan berkisarkan tentang aktiviti saya di musim cuti sekolah ini. Para pelajar mengambil peluang pulang ke kg halaman dan ada juga sibuk dengan program-program Motivasi terutamanya pelajar yang akan menempuhi SPM dan PMR pada tahun ini. Saya juga tidak terkecuali sibuk dengan jemputan-jemputan menjadi trainer kepada program-program motivasi.

Selepas saya berada di Utara iaitu Perlis dan Kedah bukan semata-mata pulang ke kg halaman tetapi bersama-sama belia Negeri Kedah mengajurkan program untuk belia disana. selesai sahaja program ku disana. saya terus pulang ke shah alam menuntut saya dan bertanggungjwab dalam program Kem MOVIS KAFA Ibnu Sina selama 3 Hari 2 Malam. Kali ini Master Trainer menjadi tanggungjawabku untuk membawa mass kepada para pelajar seramai 68 Orang. Serta bertanggungjwab terhadap 7 orang fasilitator yang lain.

Program bertujuan memberi motivasi kepada para pelajar yang akan menghadapi peperiksaan UPSR yang akan tiba tidak lama lagi. selain daripada itu memberi mereka persiapan dari fizikal, Rohani dan Jasmani. Aktiviti - aktiviti seperti Water Confident, Obstacle Course,Jungle Treaking dan Rimba Malam menguatkan mereka dengan Persiapan fizikal. Persiapan rohani seperti Qiayamulai serta berzikir Munajat turut diselitkan. Rata-rata para pelajar yang terdiri daripada darjah 6 dan 5 adalah kali pertama menghadiri program seumpama ini. Mereka perlu didedahkan dengan program sebegini bagi menguatkan diri mereka dengan dunia luar.




Selesai sahaja program ini... saya terpaksa pula pulang ke johor melawat Ibuku. Aku sudah berjanji bahawa aku akan pulang ke johor selepas selesai program ku di shah alam. Pada 25 hb June 2010 sehingga 27hb June 2010 company saya mendapat program di SMK Puncak Alam.


Program ini merupakan kali kedua saya mendapat di sekolah yang sama serta tujuan yang sama. Tetapi kali ini dikuatkan dengan barisan fasilitator yang berpengalaman. Semoga perjalanan program berjalan dengan lancar hendaknya. Kali ini saya bertindak sebagai Pengarah Program bagi melicinkan program kali ini. diharap juga dengan kerjasama bersama Azana serta barisan fasilitator yang dilantik dapat menjayakan program ini dengan jayanya.

Orang yang cemerlang melihat setiap halangan sebagai peluang untuk mengasah potensi manakala orang yang tidak cemerlang menganggap setiap halangan sebagai alasan yang menyebabkan kemundurannya

p/s: Kulit ku habis rosak digigit nyamuk hutan

2 comments: